علی مطهری خطاب به بذرپاش: می‌خواهید اموال دانشگاه آزاد را به آن سه‌هزار میلیارد تومان اضافه کنید!

روز گذشته علی مطهری و مهرداد بذرپاش در دانشگاه خواجه نصیر با یکدیگر مناظره کردند. به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان ازسحام علی مطهری در مناظره با مهرداد بذرپاش با تاکید بر دفاع خود از هاشمی‌رفسنجانی، به نامه بدون سلام هاشمی اشاره کرد و گفت: آن نامه حرف بخشی از مردم ایران بود.

 

 

علی مطهری در مناظره با مهرداد بذرپاش در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در بخشی از صحبت‌های خود در پاسخ به انتقادات بذرپاش گفت: من از استعفا برای پیشبرد اهدافم در مجلس استفاده کرده‌ام. وی همچنین با بیان اینکه مهرداد بذرپاش و دوستانش بوده‌اند که سه هزار میلیارد تومان پول فساد بانکی را خورده‌اند، گفت: نامه‌ای که هاشمی نوشت، حرف بخشی از مردم بود.

 

هاشمی با آن نامه سبزها را کنترل کرد؛ ضمن اینکه او در نمازجمعه هم حرف‌های درستی زد و کار درستی انجام داد. وی در مورد انتقادات و دفاع‌های خود از هاشمی نیز گفت: من به هاشمی انتقاد داشته و دارم. در سال ۸۸ هم از او دفاع کردم و هنوز هم می‌کنم. هاشمی در بحران ۸۸ مظلوم واقع شد. آنها آمدند جلوی ۵۰ میلیون جمعیت گفتند تو اموالت را از کجا آورده‌ای و بعد هم به او اجازه دفاع ندادند.

وی گفت: ما هم‌اکنون تحریم اقتصادی هستیم و در معرض تهدید نظامی هم هستیم!

انتخابات پیام خوبی برای غربی‌ها دارد و می‌تواند بر اراده آنها برای ادامه تهدیدات علیه ما موثر باشد‌ زیرا با رویه‌ای که ما از غرب می‌شناسیم، آنها برای مثلا یک حمله نظامی به طور دقیق برنامه‌ریزی می‌کنند و لذا ما در این انتخابات می‌توانیم به آنها پیام مهمی بدهیم.

مطهری در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در آنجا حزب مشارکت و سازمان مجاهدین را مستثنا کردم اما امروز دیگر آنها نیستند یا در زندان هستند یا حضور ندارند. طبیعی است اکنون که من به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم هر گروه اصلاح‌طلب یا اصلاح‌گرایی می‌تواند من را در فهرست‌اش بگذارد. مرزی بین اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان معتدل ندارم.

مطهری گفت: یک عده جوان آمده‌اند و می‌گویند ما انقلابی اصیل هستیم و بقیه بی‌شرفند. وی افزود: وقتی اختلافی وجود ندارد، حضور در فهرست‌های مختلف چه اشکالی دارد؟ اصلاح‌طلبان هم که می‌گویند ما ولایتمداریم و کبریت بی‌خطرند. خطری که من ایجاد کردم، بیشتر از اصلاح‌طلبان بود. اینکه می‌گویید اینها نباشند و آنها نباشند، باید فاتحه این اصولگرایی را خواند.

وی افزود: عده‌ای در حرم امام مانع سخنرانی نوه امام شدند. ما که می‌دانیم اینها چه کسانی بودند و از کجا آمده بودند. آقای بذرپاش خودش هم می‌داند اما خودش را به آن در می‌زند. آن جوان‌ها رفقای آقای بذرپاش بودند و آن کار هم، کار لشکر عمرسعد بود که در مقابل امام حسین انجام دادند.

مطهری در مورد انتقادات بذرپاش پیرامون مواضعش در مورد فائزه هاشمی و دفاع از او نیز گفت: مگر فائزه همسر من است؟ به من چه ربطی دارد؟ یک لات رفته به فائزه فحاشی کرده است، حالا عده‌ای بیایند بگویند احسنت؟ و چون دختر هاشمی بوده است، طوری نیست؟

وی تاکید کرد: چرا به‌گونه‌ای عمل کردید که شعارها متوجه رهبری شود؟ یک دقیقه هم نگذاشتید حرف بزنند. مطهری با کنایه به بذرپاش و خطاب به حضار گفت: اینها به جای اینکه توبه کنند، هنوز هم طلب‌کارند.

مطهری در مورد استفاده رسانه‌های بیگانه از صحبت‌هایش گفت: اگر این‌طور که شما می‌گویید، باشد، پس دیگر هیچ اصلاحی در کشور رخ نمی‌دهد؛ مثلا رییس‌جمهور می‌گوید من قانون مترو را اجرا نمی‌کنم. ما هم در مجلس می‌گوییم مخالفیم، بعد همان شب هم بی‌بی‌سی این حرف‌ها را می‌زند؛ خب ما چه‌کار کنیم؟ «شما می‌گویید ما هرکاری می‌خواهیم، می‌کنیم، مثلا سه‌هزار میلیارد می‌خوریم. شما هم چیزی نگویید، چون بی‌بی‌سی اعلام می‌کند.»

مطهری به ماجرای دانشگاه آزاد نیز اشاره کرد و گفت: شما نیت الهی ندارید. می‌‌گویید این منبع باید دست من باشد. می‌خواهید این را به آن سه‌هزار میلیارد اضافه کنید.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکال آقایان این است که خیال می‌کنند بین دفاع از نظام و دفاع از مردم فرق هست؛ گفت: دفاع از مردم دفاع از نظام است.

شما فقط می‌گویید فتنه‌گر، فتنه‌گر، اما ‌فتنه‌ساز و فتنه‌باز هم داریم، بعضی‌ها مثل لاشخور آمده‌اند‌. وی در مورد استعفای خود از نمایندگی مجلس نیز گفت: استعفا یکی از اهرم‌های نماینده است. وقتی من طرح سوال از رییس‌جمهور را با صد امضا به هیات رییسه تحویل دادم، در نهایت راهی جز استعفا برایم نماند‌ که البته مجلس هم در ادامه با رأی بالا با استعفای من مخالفت کرد.

مطهری با بیان اینکه من از استعفا برای پیشبرد اهدافم استفاده کردم، گفت: نامه هاشمی در سال ۸۸ حرف بخشی از مردم بود. هاشمی داشت سبزها را کنترل می‌کرد، هاشمی در نمازجمعه هم کار درستی کرد و حرف‌های درستی زد.

 

 

 

بذرپاش: مطهری صریح‌تر موضع‌گیری کند

مهرداد بذرپاش کاندیدای تهران از جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم در ادامه این مناظره در پاسخ به پرسش مجری برنامه که نگاه وی درباره قرار گرفتن در فهرست‌ها و مطرح شدن و اختلاف سلایق گروه‌ها را جویا شد، توضیح داد: آقای مطهری برای شکل‌گیری اعتماد مردم، باید صریح‌تر و شفاف‌تر موضع‌گیری کند. آقای مطهری در سال ۸۶ در فهرست جبهه متحد اصولگرایان و اضلاع حامیان دولت قرار گرفت یعنی با همه مانیفستی که ارایه شد، حتما آن را قبول کرد و پذیرفت. یا آن زمان اشتباها در فهرست اصولگرایان مجلس هشتم قرار گرفت یا اینکه بعد از آن احساس کردند آنان صلاحیت لازم را نداشتند.

بذرپاش در ادامه نسبت به مواضع علی مطهری انتقاد کرد و گفت: شما نمی‌توانید بگویید با همه هستم، در سپهر سیاسی کشور، حد و مرزها مشخص است. اینکه در سال ۸۶ در فهرست جبهه اصولگرایان قرار بگیرید و حمایت جدی از احمدی‌نژاد داشته باشید و رویکرد شما عوض شود و در سال ۸۸ مواضع دیگری از شما شاهد باشیم، جای سوال دارد.

وی گفت: شما تا دقیقه ۹۰ صبر کردید که در فهرست جبهه متحد اصولگرایان باشید اما زمانی که این اتفاق رخ نداد جبهه دیگری به نام «صدای ملت» تشکیل دادید، یا شما عوض شدید یا صحنه سیاسی کشور تغییر کرده که شما جبهه دیگری را راه‌اندازی کردید. اما این حق شماست و شما باید شفاف مشخص کنید که سال ۸۶ اشتباه بود یا سال ۹۰ احساس کردید که باید جبهه «صدای ملت» تشکیل شود.

این کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم یادآور شد: ان‌شاءالله در مجلس بعدی خواهید بود و رای خواهید آورد اما باید بدانیم که مواضع شما چیست؟ شما در سال ۸۵ موضع شدیدی علیه هاشمی‌رفسنجانی می‌گیرید و در سال ۸۹ و ۹۰ موضع حمایتی از هاشمی اتخاذ می‌کنید، این به نظر قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: مگر خود آقای مطهری می‌تواند تضمین کند که فهرست «صدای ملت»، شایسته‌ترین بودند یا از ذهن آقای مطهری آنان شایسته‌ترین هستند؟ اینکه در هر فهرستی قرار بگیریم، بالاخره جریان و سبقه گفتمان از یک هویتی برخوردار است، اینکه همه ما را در فهرست قرار دهند، درست نیست و با عنصر سیاسی فعال و متعهدی چون علی مطهری در تضاد است.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

