رضا شریفی بوکانی ممنوع الملاقات شد

 رضا شریفی بوکانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، که در بامداد سه شنبه ۹ خردادماه برای مدت ۱۰ روز به سلولهای انفرادی بند ۵ منتقل شده بود، به حکم شورای انضباطی زندان رجایی شهر سه هفته ممنوع الملاقات شد.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شریفی بوکانی که از تاریخ ۹ خرداد ماه سال جاری به مدت ۱۰ روز به انفرادیهای بند ۵ منتقل شده بود، در اقدامی دیگر از سوی مسئولین به مدت ۳ هفته ممنوع الملاقات شد.

لازم به یادآوری ست، رضا شریفی بوکانی به همراه اکثر زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در بند ۴ سالن ۱۲ این زندان و در محیطی ایزوله شده، به سر می‌برند.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

•    ماده ۳۷ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان باید با نظارت لازم، اجازه ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان خود در فواصل زمانی معین را داشته باشند. این ارتباط می‌تواند شامل نامه نگاری و تماس تلفنی یا ملاقات حضوری در زندان باشد.
•    ماده ۱۸۰ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: کلیه محکومان و مته‌مان تحت نظارت کامل و طبق مقررات این آیین‏نامه مجاز به داشتن ارتباط با بستگان و آشنایان خود می‌‏باشند و این ارتباط بوسیله ملاقات و مکاتبه‏‌ها انجام می‌‏پذیرد.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

بیان دیدگاه