مخالفت وزارت اطلاعات ماهشهر با مرخصی غلام حسین کلبی

 غلام حسین کلبی زندانی سیاسی در زندان ماهشهر که از دی ماه ۱۳۷۹ در زندان بسر می‌برد و از مشکلات حاد جسمی رنج می‌برد، برای اعزام به مرخصی با ممانعت وزارت اطلاعات روبرو شد.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماه گذشته مسئولین زندان ماهشهر به غلام حسین کلبی زندانی سیاسی محبوس در این زندان ابلاغ نمودند که به مناسبت ماه رمضان فرم اعزام به مرخصی را پر نموده و به مسئولین تحویل دهد.

اکنون که حدود یک ماه از آن تاریخ می‌گذرد، با وجودی که مسئولین زندان و قوه قضاییه با اعزام این زندانی سیاسی به مرخصی موافقت نموده‌اند، به غلام حسین کلبی ابلاغ شد که وزارت اطلاعات با اعزام ایشان به مرخصی مخالفت کرده است.

کلبی در دی ماه سال ۱۳۷۹ به همراه سعید ماسوری به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق در شهرستان دزفول بازداشت و تا این لحظه را بدون هیچ‌گونه مرخصی در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات اهواز، اوین و زندان ماهشهر سپری کرده است.

گفتنی است، کلبی که بیش از یازده سال و نیم را بدون مرخصی در زندان بوده است، از وضعیت جسمی نامناسبی برخوردار است و به توصیه پزشکان زندان باید به مرخصی اعزام شود، ولی مرخصی استعلاجی ایشان نیز بدلیل مخالفت وزارت اطلاعات دیگر عملی نخواهد شد.

غلام حسین کلبی در سال ۱۳۸۱ و در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.

کلبی از زمان دستگیری مدت ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری کرد و سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال دادند.

غلام حسین کلبی در مهرماه ۱۳۸۶ پس از اینکه حکم اعدامش به ابد تقلیل یافت بنا به درخواست خود از زندان اوین به زندان ماهشهر، که محل سکونت خانواده‌اش بود منتقل گردید.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

بیان دیدگاه