اعدام های گروهی و مخفیانه در زندان مرکزی بیرجند

edam2-400x268

 

بنابه گزارشات رسیده  روز شنبه در یک اقدام قرون وسطایی و ضد بشری تعدادی از زندانیان در زندان مرکزی بیرجند اعدام شد.

بامداد روز شنبه ۳۱ فروردین ماه ،در طی یک اعدام گروهی و مخفیانه تعدادی از زندانیان زندان مرکزی بیرجند به دار آویخته شدند.یکی از اعدام شدگان روز شنبه علی آرنگ ۳۱ ساله که بیش از ۳ سال در زندان بسر می برد نام دارد.

به گزارش خبرنامه ملی ابرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛هنوز از آمار دقیق اعدام شدگان روز شنبه خبری در دست نیست. اما یکی از بستگان اعدام شدگان آمار آنها را چندین نفر اعلام کرد.

از ۲ هفته گذاشته تا به امروز ده ها زندانی در زندانهای ولی فقیه اعدام شدند و در موارد محدودی قوه قضایه ولی فقیه اقدام به اعلام آنها نموده است اما در موارد متعددی اعدام ها را مخفیانه به اجرا در می آورد. از جمله زندانهایی که اعدام های گروهی و مخفیانه در آن صورت گرفته است عبارتند از زندانهای بندر عباس ، گوهردشت کرج ،زاهدان ، بیرجند و نقاط دیگر ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام زندانیان که بصورت مستمر در زندانهای مختلف ولی فقیه و یا میادین شهرها به اجرا گذاشته می شود را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مجامع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندها در ایران و بخصوص پرونده آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به دادگاه کیفری بین المللی است.

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۰۵ اردیبهشت ۹۲ برابر با ۲۵ آ وریل ۲۰۱۳

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

بیان دیدگاه